Köp, frakt, leverans och garantier

Här kan du läsa våra villkor och garantier som gäller vid köp av våra möbler och inredning.

Har du några frågor eller undringar inför ditt köp är du mer än välkommen att höra av dig till oss eller titta in i butiken.

 

Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms och frakt.

Frakt och leverans

Pris inklusive frakt presenteras på sidan.

Leveranssätt

Till ditt närmaste ombud.

Garanti

Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Öppet köp

Vi tillämpar 8 dagars öppet köp,  komplett i originalemballage samt med kvitto och köparen betalar returfrakten.

Transportskada

Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till chaffören och till DHL när varan är uppackad på 0771-345345 eller claimsse@dhl.com. Skadan skall sedan anmälas till oss på e-mail: order@bosattningspiraten.se. Detta ska göras inom tre dagar. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador.

Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en notering på din kopia av fraktsedeln och spar emballaget för eventuell retur.

Anmäl skada:

DHL: 0771-34 53 45
claimsse@dhl.com

Bosättningspiraten: 033-29 06 50
order@bosattningspiraten.se